STOR lättnad

OKEJ, så jag har ju länge här på bloggen hållt på att tjata om en massa grubblande och velande. Detta var alltså om jag ska förlänga mitt au pair år med familjen här eller inte. Jag har kännt mig så splittrade och velig som man bara kan vara, men ikväll så satte jag mig äntligen ordentligt ner med min värdmamma och pratade om det. Jag kan prata med henne om allt och det är inga konstigheter, men när det blir för mycket känslor iblandat så blir det alltid jobbigt. Hur som helst, hon blev jätteglad när jag berättade att jag kan tänka mig att förlänga med dom och hon skulle genast prata med Gregg om det. Så, just nu är läget osäkert för min del. Jag kanske stannar, jag kanske åker hem i november. Vi får se helt enkelt. Det är iallafall en fantastisk lättnad för min del att jag äntligen vet vad jag vill, jag släppte bomben och nu så ligger bollen på deras planhalva så att säga. Min värdmamma blev nästan förvånad när jag sa att jag kunde tänka mig förlängning, eftersom jag berättat för henne om planer som jag har efter min tid som au pair osv. Vi får väl se vad som händer. Jag lovar att hålla er uppdaterade när besluten tas.

Dagen har förövrigt varit bra. Väldigt varm, med massa poolhäng, skolor och annat. Jag fjällar en hel del på mina ben, vilket är ett stort minus. Skrubbar gör jag, men bort går det inte. Störigt. Nu ska jag ta hand om lite packning inför fredag tror jag. Lär ju glömma något annars, vimmsig som man ibland kan vara. Och btw, så att jag inte glömmer och för att jag vill skryta lite. Ikväll efter att jag pratat med min värdmamma så sa hon "You are with out no doubts the best au pair we ever had and we all love you very much" Ja, man måste väl göra något rätt. Haha. Det är utan tvekan bland det bästa jag hört någon säga till mig. Jag hör det från ungarna ofta, men när hon säger det så får det en helt annan innebörd. Det var allt från LI today. Inte mycket intressant om dagen kanske men ändå Jag är wacky, I totally know. TTYT

PUSS Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback