I'm coming home

Sista kvällen i NYC lider mot sitt slut och jag och Kajsa sitter och lipar. Vi skrev precis varsitt mail till våra värdfamiljer och tackade för allt osv. Det var jobbigt. Så jävla jobbigt. Cultural Care och andra föreningar borde varna alla innan dom bestämmer sig för att åka för hur jobbigt det verkligen är att lämna. Imorgon kommer det fällas tårar med all säkerhet. Idag när vi gick runt på New Yorks alla gator så slår det mig gång på gång att detta är platsen för mig, stället jag vill bo på. Om det så ska vara i en rutten liten studio, så ska det hända med tiden. Jag vill vara i detta land, denna stad, nära alla som betyder här. Imorgon så drar vi på riktigt. Då är det adios på allvar. Visst, jag ser fram emot att träffa er alla där hemma jättemycket. Jag har inte glömt er. Jag önskar bara det fanns ett sätt att få båda. Det kommer ju inte hända anytime soon liksom. Varför ska New York vara så förbannat långt iväg? Det stavas JOBBIGT.

Vi hade dock en mysig sista dag. Bunch på ett mysigt ställe, en runda på 6 och 5 avenue. Lite Times Square tid och Starbucks häng. Inne på Starre sitter vid idag brevid Natalia Vodianova, en sjukt känd rysk supermodel. Det hela börjar när hennes kompis presenterar henne som kände supermodel för en gubbe. Emelie fortsätter därför att tjuvlyssna och får reda på att hennes namn är Natalia. Upp med Iphonen och researcha det och upp kommer bilder på tjejen brevid oss. Vi stirrar även idag ut och detta upptäcker ju hon hennes assistent. Förhoppningvis tyckte hon väl att det var lite underhållande. Smygfotade henne gjorde vi också, istället för att fråga henne om ett foto. Moget? Helt okej skulle jag vilja påstå. Lite kul är det att vi sätt två kändis på en vecka. Det är mer än vad jag sätt under hela mit år här i NYC. Vi åt nu precis dinner på Applebees för sista gången. Känns lite så att behöva lämna USA:s mat utbud. Nu är allt så gott som färdigpackat och Kajsa och jag ska göra oss redo för bed. Imorgon gott folk, klockan 10:16pm, lämnar jag NYC och världens bästa land för Sweden. See you on fridaaaaaaay.
PUSS Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback