Dagen före stora dagen

TJA folket. Söndag idag minsann och tro det eller ej, imorgon är min absolut sista jobbedag som au pair. Jag kan knappt fatta det. Ärligt talat, jag kan inte fatta det. Det känns skönt samtidigt som det är väldigt mycket sorgligt. Jag lämnar inte huset från onsdag morgon, men efter imorgon så är jag done. Arbetslös med andra ord, men det känns okej. Ska ju ut och svira i detta fantastiska land istället.

För att gå in på dagens nöjen nu. Jag åkte ännu en gång in till underbara Manhattan. Mötte upp Amelie och Malin. Jag visade dom HBO storen där alla SATC prylar finns. Vi vandrade längs Park Avenue vilket är var Charlotte bor i SATC. Finnaste avenyn i NY om ni frågar mig. Vi gick in en runda på Bloomingdales och chillade. Därefter åt vi pannkakor och våfflor. Sjuktligt göttit. Lite vandring på 5th och en runda på Times Square, sen så var benen ganska så färdig vandrade. Vi gick därför in på donken och drack kaffe. Hur mysigt som helst att snacka gamla minnen med gamla fina vänner från way back. Dagens väder var så mycket bättre. Soligt och klart, lite väl kallt dock. Efter att ha lämnat tjejerna drog jag hem till LI och nu försöker jag göra upp en plan över hur pass effektiv jag behöver vara dessa två dagar innan jag sticker. Packning, städning, tvättning, planering, genomgång med papper, umgås med familjen, skype möten, andas, andas och ANDAS. Haha. Kommer gå bra. Vanligtvis så har jag koll.

Sömn är ett måste nu och för tillfället finns det inte mycket mer att berätta. Imorgon är den officiela Halloween dagen. Det kommer vara ungar springandes i hela Dix Hills sökandes efter some treats. Är väl bäst att vi är beredda med godisskålen liksom. Ska bli roligt att se faktiskt. GNIGHT NOW

Frestar lite med den smaskiga våffla
PUSS Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback