SNÖ I NY

Åh, helg ljuva helg. Den är bra so far, förrutom det faktum att det ligger matter fakkin SNÖ på marken. WTF liksom. Det är inte ens snö i Sverige och NY kände för att ta ledningen. THANK GOD att jag snart lämnar för ett tag och kommer förhoppningsvis till lite värme i Florida.

Okaj så igår kväll (fredag) så åkte jag efter jubbet till min käraste Sofia. Där hämtade Clara upp oss efter ett tag och vi åkte till Cissi. Vi åt dinner på ett svingöttit hamburgare ställe. Fettig och god burgare med goa fries. Efter maten stack vi till Target och köpte på oss lite dricka och godis. Vi drog till bian för att se Footloose som var sooo goood. Jättecool dansfilm, med duktiga skådespelare. Nöjda tjejer helt klart. Vi hade en riktigt rolig fredagskväll med massa skratt och snack. Lovely ladies det där.

Idag så hade God som sagt bestämt att det skulle vara rövkallt. Det skulle också tvunget regna och till och med snöa. Detta hindrade dock inte mig från att klä mig i gummistövlar och fjällis jacka och sätta mig på tåget in till city. Mötte upp fina och efterlängtade vänner, Amelie och Malin som är i NY för veckan. Jorden runt resa har dessa töser på gång, knappt avis liksom. Vi åkte downtown och fikade först en stund på Starbucks. Obligatorisk chai tea latte för mig. Vi vandrade sedan upp längs Soho och spanade i lite affärer. Regnet/snön sköt ner från himmlen och iskalla vindar passerade genom Manhattans raka gator. INTE kul som ni kanske förstår. Men vi vandrade i några timmar för att sedan äta lite sen lunch på Wendys. Efter ytterligare lite vandring och ännu mer blöta valde vi att åka tillbaka uptown och ta oss hem på varsitt håll. Jag hoppade på tåget hem och hade en skön liten vilostund. När tåget stannade i Deer Park och jag hoppade av möttes jag av en storm utan dess like. Snö, regn, vind och kyla. Jag höll på att dö. För tunna kläder och trött som få. Jag tog mig hem och flög in genom dörren. Slängde av skor och jacka och dök ner under täcket i min säng. 20 minuter senare hade jag känsel tillbaka i ben och armar. Jag gick för att äta med familjen och fick då massa kramar av mina gullungar som värmde. God middag med mysig brownie dessert och te blev det. Hjälpte helt klart en frusen själ. Haha.

Nu ligger jag i min säng och hör hur det blåser och haglar ute. Sister act gick precis igång på tv:n, jag har massor med överblivet godis från bian och mitt vitamin vatten. Ikväll så hade jag faktiskt inte kunnat tänka mig att göra något annat. Kalla mig tråkig, men jag hade inte satt lilltån utanför den dörren fler gånger idag om så någon hade betalat mig. That's 4 sure.

Imorgon hoppas jag på bättre väder, för då tänkte jag åka tillbaka in till city och hänga med Malin och Amelie igen. Bra väder = bättre sightseeing på den fantastiska lilla avlånga ön. We'll see helt enkelt. Nu ska jag supermyyysa. You guys have a good one!

Fina Fia

Cisso och Clarisen

Kärt återseende

INTE okej oktober väder.
PUSS Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback